Lucia

Sitter och kikar på årets lucia på 1:an och äter upp dom sista pepparkakorna. Missade det imorse, skulle egentligen ha gått upp kockan 7 och sett det men jag var helt enkelt för trött, så reprisen it is! Men det är tradition för mej att sitta varje luciamorgon och kika på årets lucia på tv och mysa och äta peperkakor.
Jag älskar lucia, det är så fint. Dom sjunger gudomligt!
Synd bara att lucian är i en kyrka i år, jag gillar när dom är i gamla järnbruk från 1700-talet typ som håller på att rasa ihop. Vet inte varför, men jag gillar det mer.

Jag skulle egentligen vara lucia imorn på skolan tillsammans med Sandra i min klass men jag har ingen krona så jag vill nog vara tärna endå.


Årets lucia.
Såhär lät det i år!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0