Mitt Kenza-kollage!

Min lilla färg- och stilanalys på Kenza
(dock kan man inte vara 100% säker på allt eftersom att jag aldrig har träffat henne)


(Sry för bildkvalitén)

Kenzas hudton är oliv som drar åt det varma hållet. Ljushetsläge och hårfärg (siffra) har jag inte hunnit bestämma än. Kenzas stil är trendig & dramatisk och din kroppsform är rak.
Jag har gjort några figurer i olika färger, -det är hennes basfärger som jag har tagit fram utifrån att jag anser att hon är en "höst", alltså hudtonen. Vi alla vet att det är svårt att få rätt färg när man blandar med vanlig vattenfärg men jag gjorde så gott jag kunde.
Guld/silver rutan betyder att hon kan bära både silver och guld när det gäller smycken men att guld passar hennes hud bäst och när hon närmar dig 40 och uppåt så rekomenderar jag guld, (silver kan då få hennes hud att se trött ut och det tar fram alla "oönskade" drag man kan få när man blir äldre, guld däremot blir smickrande och lyfter upp hennes hud och får henne att se fräsch och piggare ut) kom ihåg att NU kan Kenza använda både silver och guld!
Jag har även tagit fram en parfym som jag tycker skulle passa henne, -Kenzo Amour, en sensuell, söt och glad parfym precis som Kenza med inslag av blommor, Cherry, Frangipani, vanilj, ris, vitt té, trä, rökelse och thanaka (namnslumpen är ju lite rolig också).
Jag har även tagit fram lite förslag på kläder och smycken till henne. Kedjor och nitar för att hon är trendig och det är ju inne just nu med lite "hårda" och tuffa accessoarer. En topp med nitar på axlarna och en skinnklänning!

Äntligen är mitt kollage klart, hoppas min lärare blir nöjd! ;)


Kommentarer
Postat av: amepoop

Sv: haha. härligt o höra! :)

2009-12-03 @ 20:45:20
URL: http://ameliawestgaard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0