Afraid of needles.

Sista lektionen nu, svenska. Sen hem!
Idag har jag pratat med skolsystern om influensa vaccinationen. Tydligen så ska hela skolan gå till ett ställe där dom massvaccinerar, typ 25 bås och ut och in med alla så fort som möjligt. Gud vad hemskt, det skulle jag aldrig klara av. Tur att hon sa att jag kunde gå till en vårdcentral och försöka fixa så att jag får ta sprutan där i lugn och ro, jag tillhör ju riskgruppen så det skulle inte vara några problem trodde hon. Jag har en sån extrem fobi för nålar, och spec sprutor, jag drömmer mardrömmar och får panikångest så fort jag tänker på att jag snart ska få en. Jag mår så jättedåligt över dethär, usch.
Läste på Tyras blogg att hennes syster hade svimmat på tunnelbanan idag och hon tog vaccinet imorse! Och på akuten hade dom träffat en annan som också tog sprutan imorse, jobbigt läge? Men vad ska man göra om man är i riskgruppen liksom? I have to do it, jag kan tyvär inte bry mig om riskerna verkar det som. Ni kan läsa det inlägget i Tyras blogg HÄR.

Nu sitter jag iaf här i klassrummet i min päls och myser. Lektionen börjar nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0