Äppelgift ger pungfel

Jag hade en liten trevlig disskusion med min mattelärare Murre för ett tag sen.
Eftersom att jag hade glömt att ta med mat till skolan idag (vi ska ju egentligen vara ute på praktik) så fick vi makca, yoghurt och äpple.

Jag sitter och funderar på om jag måste skölja mitt äpple innan jag äter det och just då går Murre förbi.

- Murre, kan du gå och tvätta mitt äpple?
- Nej varför då?
- Jag måste väl tvätta det innan jag äter det?
- Du måste inte, men det är bra om du gör det.
- Men om jag inte gör det så kommer ju jag få pungfel! Det är gift på äpplet!
- Kvinnor kan också bli sterila, man behöver inte ha en pung.
- Nej, så om jag inte tvättar mitt äpple så är ju det slutet för mina gener! Jag blir steril och min sperma funkar inte. Jag kommer inte föra mina gener vidare! :O
- Äsch
- Bananböjare får ju sånt när dom sprutar på gifter på bananerna!
- Gå och tvätta det då, vad väntar du på?


och så gick jag och tvättade mitt äpple :) THE END!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0