Min åsikt; Att vara nöjd med vad man själv har!


Jag är aldrig nöjd. Inte du heller. Och inte resten heller.
Vi människor strävar alltid efter det vi inte har eller omöjligt kan få. Vi strävar alltid efter något.

Har man pengar så att man kan köpa precis vad man vill så saknar man känslan av att ha strävat efter något och sen tillslut ha fått det. Har man ont om pengar drömmer man om att vara ekonomiskt oberoende. Har man föräldrar önskar man ibland att dom inte fanns så att man kunde slippa allt tjat och alla regler. Har man inte föräldrar drömmer man om att dom fanns.Har man ett förhållande saknar man ibland eller ofta singellivet. Är man singel vill man ha någon att älska och att bli älskad tillbaka av.

 

Att se vad andra har och inte se vad jag själv har är jag expert på. Jag vill ha Petras utseende, Louises garderob, Patriks mamma och Tabbys personlighet. Men jag har redan ett bra utseende, en shysst garderob, en bra mamma och en rolig personliget.

 

Jag har en pool men jag vill ha ett hav, jag bor i ett stort hus och en lägenhet i min hemort och har även ett eget ställe i Örebro men jag vill ha ett palats, båda mina föräldrar har en egen bil och jag har en moped men jag vill ha en fet bil med privatchaufför och ett PJ (privat jetplan). Samtidigt vill lilla Rwanda i Ghana ha vatten, Abdul i Gambia önskar att hans föräldrar fortfarande levde, Yamal i Kamerun vill inte bo på en pappskiva och Samira önskar att hon inte föddes HIV-positiv. Hur hemsk är inte jag?!

 

Jag kommer aldrig lämna drömmen om att leva rikt och lyxigt när jag blir stor och att jobba högt upp i den internationella modebranchen för det är mina mål, jag måste fortfarande ha något att sikta mot. Men jag kommer göra mitt bästa för att se vad jag själv har och inte hela tiden vara missnöjd.

Jag tror att du och många, nästan alla runt om dig skulle behöva göra samma sak.


Kommentarer
Postat av: Lucas

Hejsan, vad har hänt ikväll då? :P

2010-10-06 @ 21:18:18
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Bra blogg :D

2010-10-06 @ 21:20:42
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Cissi

Var gärna med i min tävling på bloggen och tävla om ett presentkort värde 200 kr. Direktlänk: http://cviklund.blogg.se/2010/october/tavling-vinn-presentkort.html#comment

2010-10-06 @ 21:45:22
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Lojs

haha menaru mig louise?:O¨



du är bra som du är gumsi! :D

2010-10-08 @ 16:23:42
URL: http://louisefransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0