WEEKEND

Hej! Dålig uppis som vanligt och ännu mer som vanligt när jag är hemma i Dalarna men min helg har varit fullproppad med aktiviteter!
I fredags när jag kom hem umgicks jag med en del av en av kusinfamiljerna som kom hit för att fira mig lite sent, riktigt trevligt! Sen drog jag ner till Mange där det var lite småfest kanske kan kan säga, blev lite öl och vin och bra umgänge (med ett undantag haha) men jag hade dökul iaf. På natten gick jag och Putte hem till mig och sov.
Igår var jag i skogen och plockade svamp med morfar, vi kom hem med ca 6 liter trattisar och ett trettiotal vanliga kantareller, kul att få spendera lite qualitytime med kära morfar i hans favoritställe, -skogen. Sen drog jag ner till Mange och umgicks där resten av dagen och natten, kl fyra imorse fick jag sällskap hem av Mange och Musse.
Idag har jag bakat kanelbullar med mamma och sen kom Mange hit och hade bullkalas med mig, sen tog vi en liten tur ner till Ica och postade ett brev och sen hem till han igen där vi umgick ett litet tag. Sen fick jag lite småbrottom hem när jag insåg att farmor fyller 71 idag och att vi skulle fira henne. Så jag kilade hem (så skönt att jag och M bor på två minuters gångavstånd från varandra nu för tiden!), fixade i ordning mig lite snabbt och sen gick vi över vägen hem till farmor och åt mat och tårta med hela högen (alla kusiner på pappas sida, farmor, mamma, bror, farbror + fru) trevligt värre att få träffa alla söta rara! När vi kom hem åkte jag ner till pappa en sväng och beställde en gåsjacka (äntligen!), det blev en marinblå! Nu har jag precis tagit en dusch och pratat lite med Emma och nu är det verkligen dags att sova! Tåget går kl 8 från Borlänge imorgon, kul att gå upp typ kl 5..

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0