230910

Hejsan!
Idag hade vi friluftsdag så vi var i Markaskogen i Brickebacken tillsammans med våran paralellklass (i två timmar). Vi fick bära ved och göra upp eld (självklart fick ju skogsmullen själv här fixa det där med elden haha) sen skulle vi göra kycklingwook. Det börjar med att vi har den där wookpannan (typ liknande) över elden jättelänge innan vi ska börja laga maten, så självklart när Johanna häller på oljan så fattar den eld på en gång och det slår upp stora lågor mitt i skogen. Jag var en bit ifrån atm och så ropar Louise på mig; "Eh... Felicia! Kan du säga åt Mathias att komma..... fort?" haha! Det löste sig iaf och sen började vi röra ihop allt (kyckling, broccoli, spaghetti, squash, paprika, rödlök) och sen när det var klart så skulle Louise krydda, och hon öste på med svartpeppar och chili kan jag lova! Medans och efter vi åt så kom det rök ur munnen på oss bara för att maten var så stark, på riktigt! Sen gjorde vi bivaxljus och sen fick vi dra hem :) Några mysiga timmar i skogen tillsammans med stylist09-klasserna iaf, inga fel!
Några bilder från idag hittar ni HÄR i Erikas blogg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0