Mina åsikter; SD


Nu känner jag att jag också behöver göra min röst hörd. Då snackar jag naturligtvis om att SD har kommit in i riksdagen.
Jag känner sorg, ilska, besvikelse och framför allt skam. Vart är Sverige påväg?!
Jag skäms över var jag kommer ifrån då SD kom trea i valet i min hemkommun, jag skäms över dom vänner jag har som har röstat på SD, jag skäms över dom vänner som fick rösta men inte gjorde det och därmed höjde procenten för SD, jag skäms över att jag och Jimmie Åkesson har fyra gemensamma vänner på Facebook. Jag skäms!

Främlingsfientlighet är det värsta jag vet. Att inte kunna se att varje människa har ett hjärta och känslor trots hudfärg, ursprung, tro och levnadsstandard. Då är man sjuk, då blundar man för verkligheten. Jag tror att dom som röstade på SD bara är osäkra och rädda. Bara för att man är mörkhyad så betyder det inte att man drar och gör ett bax varannan dag och slår ihjäl någon på vägen, det har att göra med varje person på insidan, vit som svart.

En annan grej som jag inte förstår mig på är att man springer runt och sätter ett skott i pannan på varandra i Rinkeby när det finns en annan som förtjänar det tusen gånger mer, ni alla vet vem jag snackar om. Partiledaren för det mest pinsamma partiet som någonsin har existerat i Sveriges historia. Den människan.. det finns inte ens ord för hur mycket jag hatar han! Jag hoppas att någon av er där ute gör en klokt beslut och fixar den där jävla Jimmie. KLICK KLACK BAAM!

Enligt mig finns det ingenting som heter "land" eller "gränser". Jorden tillhör alla lika mycket och att vi sätter gränser mellan varandra är bara sjukt!

Där jag kommer ifrån umgås inte svenskar med utländska, i år har jag och dom jag umgås med börjat umgås med en invandrare och jag är så glad för det! Men det är helt sjuk hur man ser där hemma att apartheid fortfarande på ett sätt lever.. Nu har jag bott i Örebro i ett år och här har jag minst lika många utländska som svenska vänner och om jag ska vara ärlig så har jag i de flesta fall så mycket roligare när vi umgås mångkulturellt, då nästan alla av oss kommer från olika länder. Jag är inte svensk heller, kan ni gissa vad jag är? ;)

HÄR kan ni söka på medlemmar i SD, tråkigt nog hittade jag en som jag känner från min hemort :(

Starta gärna en diskussion här! Jag vill veta vad ni tycker och tänker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0